• כל מה שצריך לדעת על הרפורמה בעולם הביטוח הסיעודי

כל מה שצריך לדעת על הרפורמה בעולם הביטוח הסיעודי

לכל ידוע כי עולם הביטוח הסיעודי של היום מורכב ובנוי מרבדים שונים.

לאורך שנות העבודה לקוחות החזיקו בביטוח קבוצתי או בביטוח של קופת החולים ששילם לביטוח במשך שנים רבות. אולם, כאשר במעבר מקופה לקופה  או למסגרת פרטית הלקוח איבד את ברות הביטוח שלו ,שילם הרבה יותר ולא נצברו לו כספים במשך השנים. השונות בין ביטוחי הסיעוד הגבילה את מבוטחי הקופות לעבור מקופה לקופה עם רצף ביטוחי וללא הצהרות בריאות.
את המצב הזה בדיוק, ותרחישים נוספים, ביקשו שר האוצר משה כחלון והמפקחת על הביטוח באוצר דורית סלינגר, למנוע.

לאחר שנים רבות של דיונים, רפורמת הביטוח הסיעודי יצאה לדרך.

מדוע נדרש היה לתקן רפורמה מהפכנית בביטוחי הסיעוד של קופות החולים ?

 

  • ריבוי אפשרויות ביטוח שאינן ניתנות להשוואה

עד לכניסת הרפורמה, כל קופת חולים מציעה פוליסת סיעוד עצמאית, ולה נתונים משתנים ובהם היקף הכיסוי, משך הכיסוי, המחיר וכו'.כך שאין עבור המבוטח אפשרות, להשוות בין פוליסה אחת לשנייה, ולהבין מי מהן משתלמת יותר.

  • איבוד זכויות וצבירות ביטוח סיעודי, במעבר בין קופות

עד כניסת הרפורמה, מבוטח קופת חולים בעל פוליסת סיעוד, המבקש לעבור לקופת חולים אחרת – מאבד אוטומטית את זכותו לרצף ביטוחי, ונדרש למלא הצהרת בריאות מחדש.
דבר זה חמור לכשעצמו, ובנוסף על כך ובשונה מאד משוק התחרות החופשי, מוגבלת מאוד תנועתו של אדם, מנותן שירות אחד לשני. במקרה הזה – קופות החולים.

  • מבוטחים בביטוחי סיעוד  קבוצתיים עתידים להינזק קשות

משרד האוצר, ביוזמת חברות הביטוח, קבע כי כל פוליסות הביטוח הקבוצתיות אשר בוצעו דרך המעסיקים, עתידות לפוג וכל תכולת צבירתן עתידה להימחק, עד לסוף השנה.
כאמור, אי חידוש פוליסות אלו מותירות ציבור עצום של כ-200 אלף איש חסרי כיסוי ביטוחי. זאת בתקופות חיים בהן כיסויים אלו נדרשים יותר מאי פעם האם יינתן להם פיתרון סיעודי ללא הצהרת בריאות במסגרת קופות החולים ?

מה עתידה רפורמת ביטוחי הסיעוד לפתור?

 

  • האחדת פוליסות ביטוחי הסיעוד בין הקופות

עם יישום תקנות הרפורמה,  קופות החולים נדרשו "ליישר קו" בכל הנוגע להיקפי הכיסוי וגובה הפיצוי, כך שניתן יהיה להשוות בין נותן שירות אחד למשנהו, בקלות רבה.
משמעותו של כיסוי אחיד בין כל הקופות משפיע ישירות גם על מהירות התגובה של הקופה במקרה תביעה, איכות הטיפול ושליטה בפרטי התביעה.

  • שמירה על זכויות המבוטח במעבר בין קופות ופוליסות שונות

רפורמה זו מבטיחה כי כל מבוטח המבקש לעבור מפוליסת ביטוח סיעוד אחת לאחרת, בקופות חולים שונות, יוכל לעשות כן מבלי לאבד את רצף זכויותיו . תקנה זו קובעת כי היקף הכיסוי ייקבע על פי מועד רכישת הפוליסה, טרם המעבר.

  • מתן מענה הולם למאות אלפי מבוטחים חסרי כיסוי

רפורמת הסיעוד נותנת מענה למבוטחי הפוליסות הקולקטיביות דרך מקומות העבודה, שעתידות להתבטל עד לסוף השנה.
על פי התקנות, כל המבוטחים* יצטרפו לפוליסות של קופות החולים, מבלי לעבור תהליכי אישור והחתמה, ובתעריף מיוחד.
* למעט מבוטחים אשר מצבם הנוכחי סיעודי

 

מאת חני שפיס

מאמרים כללי

  • מהי המסלקה הפנסיונית?

    המסלקה הפנסיונית, הפועלת מתוקף יוזמה של משרד האוצר ובפיקוחו, מציעה פלטפורמה דיגיטלית היוצרת שדרוג משמעותי בשוק החיסכון הפנסיוני. באמצעות המסלקה הפנסיונית יכול כל אזרח במדינת ישראל לקבל תמונת מצב מלאה ועדכנית על החסכונות הפנסיונים הצבורים לזכותו. המסלקה מיועדת להעברת מידע מכלל גופי הביטוח, הפנסיה והגמל לציבור החוסכים ולקהל סוכני הביטוח והיועצים הפנסיונים. בעתיד, תאפשר המסלקה הפנסיונית, גם העברת כספים וביצוע פעולות במוצרים הפנסיונים. המסלקה מציעה ממשק מאובטח וידידותי למשתמש אשר צפוי להגביר את התחרותיות והשקיפות בשוק החיסכון הפנסיוני ולהפוך את המידע על החסכונות הפנסיונים שלנו לנגישים מתמיד.

  • האם חייב להיות קשר טוב בין הורים והילדים בכדי שהם ירשו אלו את אלו?

    החוק מאד ברור- החוק אינו אומר שחייב להיות קשר בין ההורים וילדיהם בכדי שהם ירשו אלו את אלו. החוק לא קובע שיש חובה במערכת יחסים טובה בכלל כדי לרשת את בן הזוג.

  • האם ניתן למשוך כספים מקופת גמל ללא מס גם אם טרם הגעתי לגבי 60?

    כן, ניתן למשוך כספים מקופת גמל לפי תנאים מסוימים (ראה מידע מלא במאמרים כללי), עבור קופות עם צבירות עד 8000 ₪ שאינן פעילות בהליך מהיר וללא מס.

  • מהם הסכנות בהענקת מתנות לילדים, למה צריך להיות מודעים?

    1. העברה רצונית של הרכוש על ידי הילדים – הגנה מפני נוכלים ושאר "רוצי טובתם" 2. העברה לא רצונית של הרכוש על ידי הילדים – גירושין, נושים. 3. פטירה של הילדים – הורשה

  • מהו חוק תיקון דיני המשפחה (מזונות)?

    על פי חוק תיקון דיני המשפחה אדם חייב במזונות שאר בני משפחתו. (רלוונטי ביותר במצבי סיעוד שבה העלות הטיפול השוטפת היא גדולה מאד. עולה השאלה מי יממן את העלות?).

צרו קשר

לקביעת פגישה ולפרטים נוספים,
נא השאירו פרטים ואשוב אליכם בהקדם

  • שם
  • דוא"ל
  • טלפון
  • נושא
אין לראות באתר זה משום המלצה לרכישה או למכירה של מוצר ביטוח או מוצר פיננסי כלשהו או תחליף לייעוץ, המתחשב הן בנתונים ובצרכים של כל לקוח, הניתן ע"י בעל רישיון לייעוץ כקבוע בחוק. יוסי פיצחדזה סוכנות לביטוח פנסיוני (2018) בע"מ, הנה חברה בעלת רישיון סוכן ביטוח פנסיוני, העוסקת בשיווק פנסיוני ולא בייעוץ פנסיוני. יוסי פיצחדזה סוכנות לביטוח פנסיוני משווקת את מוצריהם של מגוון גופים מוסדיים המפורטים באתר החברה. יוסי פיצחדזה סוכנות לביטוח פנסיוני בעלת זיקה, כהגדרתה בחוק הפיקוח על שירותים פיננסים (עיסוק בייעוץ פנסיוני ושיווק פנסיוני), תשס"ה-2005, למוצרים פנסיונים המשווקים על-ידה והיא עשויה להעדיף מוצרים אלה בעת מתן שירות ללקוח. מדיניות הגנת הפרטיות יוסי פיצחדזה סוכנות לביטוח פנסיוני (2018) בע"מ (להלן – "הסוכנות") היא סוכנות לביטוח הפועלת בהתאם לרישיון התאגיד שניתן לה על ידי רשות שוק ההון, ביטוח וחסכון במשרד האוצר. כל המידע שנמסר לסוכנות לצורך קבלת הצעות לביטוח, בעבר בהווה או שיימסר בעתיד, נשמר במערכות המחשוב של הסוכנות, ומוגן באמצעות מתקדמים ובהתאם לתקנים קפדניים שנועדו לשמור על המידע שמסרתם, ועל סודיותו. מערכות המחשוב של הסוכנות רשומים כמאגרי מידע כדין והן מנוהלים בהתאם להוראות חוק הגנת הפרטיות 1981 והתקנות על פיו. שמירת המידע וסודיותו, נחוצים על מנת שנוכל להעניק לכם שירות עבור המוצרים שרכשתם באמצעותנו. במסירת המידע לצורך קבלת הצעות וטיפול במוצרים שלכם, הנכם מאשרים, שהמידע נמסר מרצונכם ובהסכמתכם. המידע והנתונים שמסרתם וכל עדכון שלהם יישמרו במאגרי המידע של הסוכנות וישמשו למתן ההצעות, הפקה וחידוש פוליסות, ניהול שוטף של תיק ההשקעות שלכם, מתן שירות לקוחות ולדיוור ישיר ויצירת קשר למתן מידע בקשר עם מתן המוצרים והשירותים בהתאם לפרטים שמסרתם. אם הסוכנות תארגן את פעילותה במסגרת תאגיד אחר או תתמזג עם גוף אחר, היא תהיה זכאית להעביר לתאגיד החדש העתק מן המידע שנאגר אודותיכם ובלבד שתאגיד זה יקבל על עצמו כלפי את הוראות הצהרה זו. הסוכנות תעביר מידע אישי לגורמים הבאים: חברות ביטוח, בתי השקעות,, סוכני ביטוח וסוכני משנה או סוכנים משותפים, שותפים עסקיים, לצורך קבלת הצעות לביטוח ולקיום חובות המוטלות על הסוכנות על פי דין. הסוכנות תעשה שימוש במידע אך ורק למטרה שלשמה הוא נמסר. כל אדם זכאי לעיין במידע אישי אודותיו המוחזק בידי הסוכנות; הסוכנות תאפשר לנשוא המידע לעיין במידע אישי אודותיו לאחר הגשת בקשה בהתאם להוראות החוק, כל עוד לא קיימת עילה שבדין לדחיית הבקשה. נשוא המידע זכאי להגיש בקשה בכתב לתיקון מידע אישי או למחיקת מידע אישי שאינו נכון, שלם, ברור או מעודכן, והסוכנות תתקן את המידע האישי כל עוד לא קיימת עילה שבדין לדחיית הבקשה. נשוא המידע זכאי לדרוש בכתב שמידע אישי אודותיו יימחק ממאגר המידע. בקשות למימוש זכות העיון, תיקון או התנגדות לדיוור ישיר יש להפנות ל- יוסי פיצחדזה בטלפון: 058-4098148 או במייל: yosi@yosi-fp.co.il הסוכנות תשיב על בקשה למימוש זכות העיון במהירות האפשרית ובכל מקרה לא יאוחר מתוך 30 יום מיום שנקבלה. הסוכנות אוספת מידע לגבי המבקרים והמשתמשים באתר מתוך מטרה לשפר את איכות וטיב השירותים שהיא מעניקה באמצעות האתר. המדובר במידע כללי על המבקרים באתר ומידע שאינו מכיל פרטים אישיים. מידע כללי אודות המבקרים באתר נאסף על בסיס מצטבר ואנונימי , דהיינו באופן שלא ניתן לשייך כל מידע מזהה ופרטים אישיים כלשהם למידע האמור ולהיפך. המידע הכללי לגבי המבקרים באתר נאסף לשם שיפור תוכן האתר, איכותו וטיב השירותים הניתנים באמצעותו. כל הפרסומים באתר זה הינם לידיעה כללית בלבד ואינם מהווים ואין לראות בהם בשום דרך ייעוץ, המלצה, חוות דעת או שידול לבצע עסקת ביטוח. הפרסומים אינם מהווים הצעה לביטוח, הצעה לכריתת חוזה ביטוח או התחייבות לפרמיה, תעריף או מחיר ואין לראות בהם התחייבות למתן שירות כתחליף להליך המתחשב בנתוניו ובצרכיו האישיים והספציפיים של כל סוכן או לקוח. הנתונים והדעות המוצגים בפרסומים נכונים למועד כתיבתם וכפופים לשינויים בכל עת ללא הודעה מוקדמת. המידע הכלול בפרסומים זה לא ישמש לקביעת הזכויות והחובות של לקוח כלשהו או ככלי לפרשנותן. זכויות וחובות כאמור ייקבעו אך ורק לפי תנאי התקשרות התואמים את נתוניו וצרכיו האישיים והספציפיים של כל לקוח. התכנים בפרסומים זה הינם רכושה הבלעדי של הסוכנות והם מוגנים בזכויות יוצרים ובזכויות קנייניות אחרות. אין להפיץ, להעתיק או לעשות כל שימוש אחר בפרסומים או בחלק מהם ללא קבלת אישור מהסוכנות בכתב ומראש. ט.ל.ח