• עסקת ענק להראל בארה"ב: רכשה עם שותפה אמריקאית בניין בלוס אנג'לס ב-1.6 מיליארד שקל

עסקת ענק להראל בארה"ב: רכשה עם שותפה אמריקאית בניין בלוס אנג'לס ב-1.6 מיליארד שקל

חלקה של הראל בבניין יעמוד על 45% והשאר יוחזק ע"י ענקית הנדל"ן האמריקאית Colony NorthStar ■ הראל מעריכה כי התשואה השנתית מהנכס תהיה 11% ■ הנכס נמצא בתפוסה של כ-90%, כאשר משך תקופת השכירות הממוצע הוא כ-7 שנים

קבוצת הביטוח והפיננסים הראל ( +0.69%, שבשליטת יאיר המבורגר, ממשיכה להרחיב את תיק ההשקעות שלה בתחום הנדל"ן בארה"ב – תחום שבו הראל נחשבת לשחקנית הבולטת בקרב הגופים המוסדיים הישראליים.

הראל דיווחה כי רכשה יחד עם ענקית הנדל"ן האמריקאית קולוני נורת'סטאר (Colony NorthStar) בניין משרדים במרכז לוס אנג'לס תמורת כ-460 מיליון דולר (כ-1.6 מיליארד שקל). עבור הראל, שמשתפת פעולה עם גופי נדל"ן אמריקאיים מהגדולים בעולם, מדובר בשיתוף פעולה ראשון עם Colony NorthStar – קרן ריט (קרן השקעות בנדל"ן הנהנית מתנאי מיסוי מיוחדים) המנהלת נכסים בשווי של כ-60 מיליארד דולר ונסחרת לפי שווי שוק של כ-7 מיליארד דולר.

היקף ההשקעה הישירה בנכס הנרכש יסתכם על-ידי השותפים בכ-160 מיליון דולר (כ-560 מיליון שקל), ושאר הסכום ימומן על-ידי הלוואה בנקאית שתישא ריבית ארוכת-טווח בשיעור שנתי של סביב 3%. חלקה של הראל בעסקה, מבחינת ההשקעה מכספי העמיתים ומכספי הנוסטרו (השקעות עצמיות), מוערך ב-74 מיליון דולר (כ-260 מיליון שקל).

הראל מעריכה כי התשואה השנתית נטו (IRR) שתניב ההשקעה בבניין המשרדים, שנחשב לבניין יוקרתי יחסית, תהיה כ-11%, והיא אמורה להוות חלופת השקעה נאותה בתקופה שבה בשווקים ממשיכה לשרור ריבית ברמת שפל היסטורית. עבור הראל מדובר בעסקה רביעית שנעשית בתקופה האחרונה בשוק הנדל"ן בחוף המערבי בארה"ב.

מדובר בעסקות שנעשו עם שותפים מקומיים, שבמסגרתן נרכשו בנייני משרדים ומקבצי דיור להשכרה מסוג מולטי-פאמילי בשווי כולל של כ-1.3 מיליארד דולר. הרכישות מומנו ביותר מ-50% באמצעות נטילת חוב – דבר שמשפר את התשואה הכלכלית על ההשקעה בנכסים. מתוך סכום זה,  חלקה של הראל בהון שהושקע ברכישת הנכסים הללו מוערך ב-250 מיליון דולר.

בניין המשרדים שנרכש מדורג קלאס איי (Class A). יש בו 42 קומות והוא משתרע על פני שטח של כ-1.05 מיליון רגל רבוע (פוט). הנכס נהנה משיעור תפוסה של כ-90%, כאשר משך תקופת שכירות הממוצעת מוערך בכ-7 שנים, ורוב החוזים בנכס צמודים לעלייה שנתית חוזית של כ-3%.

את העסקה מטעם הראל הוביל עו"ד רון קובלסקי, מנהל השקעות נדל"ן בחטיבת ההשקעות של הראל, שמנוהלת ע"י סמי בבקוב. במערך הנדל"ן של הראל מועסקים כ-20 איש. הראל מחזיקה היום בנדל"ן בישראל, ארה"ב ואירופה בהיקף של יותר מ-15 מיליארד שקל. בכוונת החברה להמשיך להגדיל את תיק הנדל"ן, לצד המשך גידול של תיק האשראי הלא סחיר ופעילות בתחום התשתיות המבוצעת יחד עם קרן תש"י (תשתיות ישראל).

 

מיכאל רוכוורגר, 30/10/2017, דה מארקר

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

שוק ההון

  • מהי פוליסה פיננסית?

    פוליסה פיננסית היא תיק השקעות/חסכון מנוהל לטווחי זמן שונים, המיועד לאדם אשר מעוניין בחסכון נזיל למשיכה בכל עת, אשר ניתן השקיע בו בסכום חד פעמי או בהוראת קבע שוטפת, עבור עצמו, ילדיו, נכדיו ולכל מטרה.

  • מה ההבדלים העיקריים בין חסכון שוטף בפיקדון/חסכון בנקאי לבין חסכון בפוליסת חסכון?

    בפוליסת חסכון: הכספים נזילים למשיכה בכל עת ולא סגורים לתקופה מוגדרת, אין קנסות ועלויות משיכה, ניתן לחסוך גם בסכומים קטנים, הכספים מושקעים בשוק ההון. בפיקדון בבנק: הריבית נמוכה יחסית לאפיקי השקעה מנוהלים בבורסה בראייה היסטורית, רמת הנזילות היא נמוכה ובמקרה של שבירת פיקדון קיים קנס בצורת הריבית שהצטברה, אין מסלולי השקעה והכסף אינו מנוהל אלא מניב ריבית (נמוכה מאד עד אפסית כיום) ידועה מראש.

  • מהם נכסים בלתי סחירים וכיצד הם משפיעים על התשואה?

    בפוליסה פיננסית כמו גם בקופת גמל, קרנות השתלמות, ביטוחי מנהלים. חלק מהתיק ההשקעות מושקע בנכסים לא סחירים, כגון: אג"ח לא סחיר, קרנות השקעה, קרנות גידור, נדל"ן מניב, הלוואות. השקעות אלא מניבות תשואה אשר אינה תלויה באופן ישיר בשוק ההון הסחיר התנודתי ומהוות עוגן לתיק ההשקעות הסחיר. כמו כן ההשקעה בנכסים לא סחירים אינה מתאפשרת דרך ניהול כספים בבנק אלא רק בניהול של גופים מוסדיים. פוליסה פיננסית היא תיק מנוהל מוסדי ולקוח אשר בחר לנהל את כספו דרך פוליסה פיננסית אכן נהנה מיתרון.

  • אני מנהל כספים בבנק דרך ניהול תיקים, האם כדאי לי לעבור לקופת גמל לפי תיקון 190?

    בהחלט כן, היתרונות הם רבים: א. עלויות ניהול זולות יותר. ב. שקיפות בתשואות (גמל נט) מול יצרנים אחרים. ג. עלויות קנייה ומכירה של ניירות ערך אפסיות לעומת הבנק. ד. תשואות עדיפות ובאופן משמעותי לאורך זמן (גמל נט). ה. שימוש בנכסים לא סחירים אשר מקטינים את התלות בשוק ההון. ו. דחיית מס, היות וניתן לשנות מסלולי השקעה ללא הגבלה, ללא עלות וללא אירוע מס. ז. מס רווחי הון של 15% נומינלי במקום 25% ראלי. (נכון להיום בסביבת אינפלציה אפסית בהחלט יתרון). ח. ניתן לנייד מיצרן ליצרן ללא עלות וללא אירוע מס בקלות. ט. הרכב נכסים סחיר איכותי יותר ומפוזר יותר ללא קרנות נאמנות "של הבית". י. אפשרות לא לשלם מס הכנסה בכלל !! בעת מימוש הכספים כקצבה מוכרת לכל החיים.

  • מנהל ההשקעות בניהול תיקים הוא אלטשולר שחם (לדוגמא), האם כדאי לי לעבור לקופת גמל לפי תיקון 190 באלטשולר שחם?

    בהחלט כן מאותן סיבות שרשמתי מעלה. תיק ההשקעות דרך ניהול תיקים בבנק באלטשולר הוא שונה לחלוטין בין תיק השקעות אלטשולר גמל באותו רמת סיכון !! כאמור דרך הבנק לא ניתן להחזיר נכסים לא סחירים, לקבל הטבות מס, לשלם פחות ד.נ, לשנות מסלול השקעה ללא אירוע מס ותשלום עלויות ק/מ על כל פעולה אשר מממנת את הבנק אבל פוגעות בתשואה.

  • מהו ארביטראז' מיסוי?

    ארביטראז' מיסוי מאפשר ניצול תכנוני מס בחלופה להשקעות פיננסיות בקרנות נאמנות, ניהול תיקים, פקדונות וכו'. 1. שימוש בקרן השתלמות וקופת גמל בניהול אישי לדחיית תשלום מס. 2. שימוש בקופת גמל ל"קצבה מוכרת" לדחיית תשלום מס על פי תיקון 190 (משיכה חד פעמית על ידי היוון קצבה מוכרת). 3. שימוש ב"פוליסת חסכון" כפלטפורמה לניהול השקעות בשוק ההון תוך ניצול ארביטראז' מיסוי (פטור במעבר בין מסלולים, דחיית מס, ניכוי מס רווח ראלי לגילאי 67+).

צרו קשר

לקביעת פגישה ולפרטים נוספים,
נא השאירו פרטים ואשוב אליכם בהקדם

  • שם
  • דוא"ל
  • טלפון
  • נושא
אין לראות באתר זה משום המלצה לרכישה או למכירה של מוצר ביטוח או מוצר פיננסי כלשהו או תחליף לייעוץ, המתחשב הן בנתונים ובצרכים של כל לקוח, הניתן ע"י בעל רישיון לייעוץ כקבוע בחוק. יוסי פיצחדזה סוכנות לביטוח פנסיוני (2018) בע"מ, הנה חברה בעלת רישיון סוכן ביטוח פנסיוני, העוסקת בשיווק פנסיוני ולא בייעוץ פנסיוני. יוסי פיצחדזה סוכנות לביטוח פנסיוני משווקת את מוצריהם של מגוון גופים מוסדיים המפורטים באתר החברה. יוסי פיצחדזה סוכנות לביטוח פנסיוני בעלת זיקה, כהגדרתה בחוק הפיקוח על שירותים פיננסים (עיסוק בייעוץ פנסיוני ושיווק פנסיוני), תשס"ה-2005, למוצרים פנסיונים המשווקים על-ידה והיא עשויה להעדיף מוצרים אלה בעת מתן שירות ללקוח.